Ro til læring

Hos os er der ro til læring, da vi tilbyder et godt læringsmiljø.

Overskud til hver enkelt elev

Hos os sørger vi for, hver enkelt elev bliver set og hørt.

God planlægning af forløb

Vi er altid velforberedte, før vi starter forløb op.

Førstehjælpskursus til nye bilister

Tag det lovpligtige kursus gennem os

Skal man have førstehjælpskursus for at få kørekort? Ja - når du skal tage kørekort, er det et lovkrav, at du forud for ansøgningen om kørekort skal fremlægge et bevis for, at du har deltaget i et færdselsrelateret førstehjælpskursus af otte timers varighed.

Du kan tage kurset gennem Hjorts Køreskole, og vi hjælper hvert år elever fra Herlev, Skovlunde, Ballerup, Bagsværd, Gladsaxe og omegn med at bestå kurset.

Hvad omfatter et førstehjælpskursus til kørekort?

Det færdselsrelaterede førstehjælpskursus fokuserer på de situationer, du som bilist kan stå i, når der er sket et færdselsuheld. Det er førstehjælp til kørekort, og du kan her se nogle af de emner, vi kommer ind på undervejs i kurset:

• ​Brug af hjertestarter
  • ​Egen rolle og reaktion
  • ​Trafikulykker og skader
  • ​Skader på nakke og ryg
  • ​Nødflytning af den tilskadekomne
  • ​Blødninger og brud på arme og ben
  • ​Livreddende førstehjælp og basal genoplivning
  • ​Førstehjælpens hovedpunkter, herunder bevidsthedstilstande
  • ​Førstehjælp til de hyppigst forekommende skader ved trafikulykker

Efter et kursus er du forberedt, hvis uheldet skulle være ude, og du får dit bevis til kørekortet.

Hvad koster førstehjælpskursus? Kontakt os

Du kan tage det lovpligtige førstehjælpskursus mange forskellige steder, og efter endt deltagelse får du et førstehjælpsbevis.

Et førstehjælpsbevis til kørekort gælder et år. Får du af den eller anden grund ikke taget dit kørekort inden for den periode, skal du deltage i et nyt førstehjælpskursus.

Hos os finder du kurset til en god pris, og du slipper for at have besvær med selv at finde plads hos de forskellige udbydere af kurserne.​ Du kan altid ringe til os for pris på vores ydelser på 26 27 28 00.

Vi tilbyder også:
Kørekort til bil | Generhvervelse af kørekort | Kørekort til 17 årige

Du kan altid kontakte os her!

Da vi tit er ude og køre med elever, kan det være, at vi ikke tager telefonen, når du ringer. Derfor kan du udfylde kontaktformularen,

så svarer vi hurtigst muligt

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Hjorts Køreskole

Skinderskovvej 10

2730 Herlev

Kontakt os

​E-mail: kontakt@hjortskoreskole.dk

CVR-nummer: 42832324

Telefontider

Mandag - fredag: 08.00 - 16.00

Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle dage.