Administrer samtykke

Du kan nu tage kørekort allerede fra du er 17 år

​Få en tryg start i trafikken med Hjorts Køreskole

Hos Hjorts Køreskole kan du begynde din rejse mod kørekortet fra du er 17 år. Denne mulighed har eksisteret siden 2017, hvor det blev lovligt for 17-årige at tage kørekort. Som 17-årig skal du gennemgå den samme proces med køreundervisning og bestå både teori- og køreprøve, akkurat som en 18-årig.

Når du har bestået din køreprøve, er du berettiget til at køre bil, dog med den betingelse, at du skal have en erfaren ledsager med i bilen indtil din 18-års fødselsdag. Du kan starte med at tage kørekort når du er 16 år og 9 måneder, og du kan få udstedt dit kørekort, når du fylder 17 år.

Du finder vores køreskole i Herlev, hvor vi gennem tiden også har taget mange elever ind fra de nærliggende områder, såsom Ballerup, Skovlunde, Bagsværd og Gladsaxe.

Vigtige info, hvis du er 17 år og vil starte til kørekort

Udover de sædvanlige ting, som også gælder, hvis du er mere end 17 år, er der som bekendt en række ting, du skal være obs på, hvis du påbegynder dit kursus, mens du er 17 år.

• ​Du skal være bosiddende i Danmark
  • Du skal have en lægeattest fra egen læge, der bekræfter din køreevne
  • Du skal have gennemført et førstehjælpskursus med fokus på færdsel. Dette kan tilkøbes hos Hjorts Køreskole
  • Dine forældre eller værger skal give deres samtykke, da du endnu ikke er myndig
  • Praktisk køreprøve kan først afholdes fra din 17-års fødselsdag
  • Efter erhvervelse af kørekortet skal du køre med en ledsager indtil du fylder 18 år
  • Du skal informere din ledsager om de krav, der stilles til vedkommende
  • Ansvaret for kørslen og eventuelle bøder ligger hos dig
  • Bøden for at køre uden ledsager er på minimum 3.000 kr.
  • Når du har taget dit kørekort, må du ikke føre bil i udlandet

Kontakt os og hør nærmere

Skal du selv til at tage kørekort eller er du forældre eller værge til en 16 eller 17-årig, så er du velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre nærmere. Vi svarer glædeligt på alle spørgsmål. Vi anbefaler, at man bruger kontaktformularen her på hjemmesiden, da vi ofte er ude at køre, så skal vi nok vende tilbage hurtigst muligt.

Vi tilbyder også:

Førstehjælpskursus | Generhvervelse af kørekort

Du kan altid kontakte os her!

Da vi tit er ude og køre med elever, kan det være, at vi ikke tager telefonen, når du ringer. Derfor kan du udfylde kontaktformularen,

så svarer vi hurtigst muligt

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Hjorts Køreskole

Skinderskovvej 10

2730 Herlev

​E-mail: kontakt@hjortskoreskole.dk

CVR-nummer: 42832324

Mandag - fredag: 08.00 - 16.00

Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle dage.