Ro til læring

Hos os er der ro til læring, da vi tilbyder et godt læringsmiljø.

Overskud til hver enkelt elev

Hos os sørger vi for, hver enkelt elev bliver set og hørt.

God planlægning af forløb

Vi er altid velforberedte, før vi starter forløb op.

Hvordan tager man kørekort?​

Samtykkeerklæring​

​Hvis du ikke er fyldt 18 år, når din kørelærer indleverer din ansøgning om kørekort/lægeerklæring hos Borgerservice, skal indehaver(ne) af forældremyndigheden over dig underskrive en samtykkeerklæring. Du skal medbringe samtykkeerklæringen på den 1. teoriaften.

Lægeerklæring

En måned før du begynder til teori, skal du huske at bestille tid hos din egen læge, så du kan få en lægeerklæring. Medbring pasfoto til lægen. Hvis lægen ikke vil lægge pasfotoet i kuverten med din lægeerklæring, skal du blot sætte det på kuverten med en papirclips.

Downlaod samtykkeerklæring her

Teoriprøve

Når du har gennemført teoriundervisningen, har kørt 14 kørelektioner, og din lægeerklæring er blevet godkendt af Borgerservice, kommer du til teoriprøve – forudsat at du er blevet så god, at du med stor sandsynlighed kan bestå teoriprøven. Dette kræver, at du laver mange evaluerende teoriprøver på egen hånd.

Det tilstræbes, at du kan komme til teoriprøve nogle få dage efter den sidste teoriaften. Det kræver dog, at din lægeerklæring er blevet godkendt nogle uger inden, så det kan times med eventuelle ventetider på teoriprøver.

Der vil teoriprøven blive afviklet på en skærm, og spørgsmålene vil blive læst op. Du vil ikke kunne springe frem og tilbage i billederne.

Der vil være 25 billeder, og 2-4 ja/nej spørgsmål pr. billede. Du må højst have fejl i svarene til 5 af billederne.

Om du har sat 1 eller 4 krydser forkert i et billede gør ingen forskel. Hvis bare 1 kryds er sat forkert, tæller det som en billedfejl – som du højst må have 5 af.

Mød op til teoriprøven i god tid. Medbring ansøgning om kørekort og lektionsplanen. Din kørelærer udleverer disse kort tid før teoriprøven. Medbring pas. Hvis du tidligere har erhvervet traktorkørekort eller knallertkørekort, medbringes dette i stedet. Hvis du har en opholdstilladelse, skal denne medbringes.​

Køreprøve​

Den gennemsnitlige elev har brug for mere end 16 kørelektioner. Din kørsel vil løbende blive evalueret, så du får en god fornemmelse af, hvilket niveau du er på, og om køreprøven er lige rundt om hjørnet.

​Du vil først komme til køreprøve, når der er en stor sandsynlighed for, at du består. Den gennemsnitlige elev har brug for 3 ekstra dobbelte kørelektioner.

Din kørelærer kan først bestille en køreprøve til dig, når du har bestået teoriprøven. Du skal have været på køreteknisk anlæg inden køreprøven.

forbered dig til køreprøven

Du skal medbringe pas eller et tidligere erhvervet traktorkørekort/knallertkørekort. Hvis du har en opholdstilladelse, skal denne medbringes. Den dag, hvor du skal til køreprøve, mødes vi på parkeringspladsen ved køreskolen 60 minutter før.

På den måde er der tid til at varme dig op inden køreprøven. Når du har hilst på den sagkyndige, vil han/hun kontrollere dit id, din ansøgning om kørekort og din lektionsplan.

Inden I skal ud at køre en tur, vil du blive bedt om at kontrollere nogle ting ved bilen, så du kan finde ud af, om bilen er i forsvarlig stand. Du finder en oversigt over de mulige spørgsmål og svar på siden om bilkørekort.

Køreturen tager 25-30 minutter. Undervejs vil den sagkyndige vurdere, om du kan køre bilen på en sikker og lovlig måde. Du vil blive bedt om at udføre en eller flere af følgende manøvrer: 3-punktsvending, u-vending, bakning om hjørne, parallelparkering og forlæns/baglæns parkering i bås.

Efter køreprøven får du straks at vide, om du er bestået. Vi kører tilbage til køreskolen i Ølstykke – forhåbenligt et kørekort rigere.

Hjorts Køreskole brug af personlige oplysninger (GDPR)

Som elev giver du dit samtykke til, at din kørelærer på vegne af Hjorts Køreskole, må bruge dit cpr-nr. til bestilling af teoriprøve og

praktisk prøve på www.koreprovebooking.dk.

​​

Din fødselsdato, navn og adresse vil være anført på din lektionsplan. Dit cpr-nr., navn og adresse vil være anført på den ansøgning om kørekort, som skal bruges i uddannelsen jvf. kørekortbekendtgørelsen.

Cpr-nummeret vil ikke blive videregivet til andre, og vil blive slettet fra koreprovebooking.dk når køreuddannelsen er afsluttet eller af andre årsager bliver afbrudt. Lektionsplanen skal jvf. bilag 3 i Bekendtgørelsen om kørekort gemmes af køreskolen i 2 år efter endt køreuddannelse. Lektionsplanen vil blive opbevaret i et aflåst skab, efter 2 år vil den blive makuleret.

Dine kontaktoplysninger vil ligeledes blive brugt til regnskab og fakturering, disse vil blive opbevaret i et sikkert regnskabssystem og vil blive gemt i fem år jvf. bogføringsloven og herefter blive slettet.​

Du kan altid kontakte os her!

Da vi tit er ude og køre med elever, kan det være, at vi ikke tager telefonen, når du ringer. Derfor kan du udfylde kontaktformularen,

så svarer vi hurtigst muligt

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Hjorts Køreskole

Skinderskovvej 10

2730 Herlev

Kontakt os

​E-mail: kontakt@hjortskoreskole.dk

CVR-nummer: 42832324

Telefontider

Mandag - fredag: 08.00 - 16.00

Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle dage.